||איך לתקן כנפי מאוורר של מדחס מזגן, וליהנות מאויר קר ונעים בבית

איך לתקן כנפי מאוורר של מדחס מזגן, וליהנות מאויר קר ונעים בבית

מאוד מאוד חשוב – לפני שאתם מתחילים לעבוד על איזה שהוא משהו, לוודא שאספקת החשמל למזגן מנותקת!!! לוודא שהמפסק החצי אוטומטי של המזגן מורד (מנותק)!!!

רוב התיקונים של מזגנים ומערכות מיזוג אויר הם לא פשוטים, ובד”כ מערבים החלפת כרטיסי פיקוד ועוד רכיבים אלקטרוניים שהם מעבר להבנתנו, פשוטי העם שאינם מהנדסים, טכנאים ואנשים המבינים במערכות האלו. אבל, מדי פעם, נופלת לידינו הזדמנות למשהו שהוא חריג לגמרי, מוזר, לא צפוי, אבל קל לתיקון. והתיקון הבא הוא בדיוק כזה.

הבעיה שנתקלנו בה היתה, שכחצי דקה עד דקה מרגע הפעלת המזגן, ממש עם תחילת יציאת האויר מהיחידה הפנימית (המאייד), המפסק החצי אוטומטי של המזגן בלוח החשמל “קפץ” (כבה). בד”כ בעיה כזו היא סימן לקבל לא תקין (שתפקידו לאפשר התנעה חלקה של מנוע המדחס). מיקומו של הקבל יכול להיות ביחידה הפנימית, בסביבות לוח הפיקוד, אבל גם יכול להיות ביחידה החיצונית (מעבה).
מכיון שגישושים ביחידה הפנימית לא הניבו כיוונים אפשריים לבעיה, ניסינו את מזלנו ביחידה חיצונית. ומה שמצאנו שם… 🙂

הכנפיים של המאוורר שתפקידו לצנן את האויר החם היוצא מהמזגן (כאשר הוא מופעל במצב קירור), פשוט נפלו ממקומן. עקב תהליך שקורה במתכות ונקרא “עייפות החומר”, התעייפו הניטים (מסמרות בעברית) המחברים את הכנפיים לתותב שיושב על ציר המנוע של המאוורר, ופשוט התפוררו.
במבט ראשון זה נראה מפחיד, אבל נושמים קצת ומסתכלים על זה בעיניים מפוקחות, והאמת היא – זה די פשוט 🙂

הממ... אם בא לך להגיב, זה המקום והזמן, ממש כאן למטה ▼ (התגובות מפורסמות רק לאחר אישורן)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d בלוגרים אהבו את זה: