בעיה מוכרת לכל מי שעושה את צעדיו הראשונים במחשב, והאמת – לפעמים גם לאלו שזה כבר לא הצעד הראשון שלהם – מה לכל הרוחות מתחבר איפה? סבך של כבלים, כניסות, יציאות, לחצנים ומה לא. הגיע הזמן לעשות סדר מאחורי המחשב.
צפו בסרטון לעיל, שעושה סדר בבלגן.
כמה מילים על מה שקורה בחזית המחשב:
- לחצן הפעלה ראשי – משמש רק להפעלה ראשונית של המחשב. לחיצה קלה- והמחשב מתחיל לפעול. כיבוי המחשב מתבצע מתוך מערכת ההפעלה ובשום אופן לא מלחצן זה.
- נוריות חיווי – קיימות שתי נוריות חיווי. נורית ירוקה דולקת קבוע כאשר המחשב עובד. נורית אדומה דולקת כאשר מערכת ההפעלה קוראת או כותבת מ/אל הדיסק הקשיח. בפועל רוב הזמן הנורית הזו פשוט מהבהבת (קריאה/כתיבה בקצב מהיר).
- לחצן אתחול "קשה" – משמש לאתחול המחשב שלא מתוך מערכת ההפעלה. אתחול המחשב מתוך מערכת ההפעלה נקרא גם אתחול "רך". אתחול "קשה" (Hard Reset) מבוצע כאשר המחשב "תקוע" ולא ניתן לשחרר אותו מתקיעותו בשום דרך אחרת מתוך מערכת ההפעלה. לחצן זה מנתק רגעית את אספקת המתח למחשב (כל עוד לוחצים עליו- אין אספקת מתח למחשב), ובעצם מבצע כיבוי והדלקה מחדש של המחשב. רצוי מאוד להמעיט ככל האפשר את השימוש בלחצן זה, מאחר והוא לא ממש תורם לבריאותה הפיזית והנפשית של מערכת ההפעלה.
- חיבורי USB קדמיים – חיבורים נוספים לאלו הקיימים מאחורי המחשב. אין הבדל בין החיבורים הקדמיים לאחוריים, למעט נגישות. בחלק מהמחשבים קיימים בחזית המחשב גם חיבורי אוזניות/רמקולים, כמו אלו הקיימים באחורי המחשב.


רציתי לשאול איך אפשר להדביק חור מאבן שפגעה בקרטר שמן של הרכב באיזה דבק להשתמש ניסיתי אפוקסי אפור וזה לא נתפס טוב האם יש איזה רעיון ?
יעקב,
אתה צריך מרק אפוקסי מיוחד לאלומיניום (אני מניח שזה החומר ממנו עשוי הקרטר). חובה לנקות אותו היטב מכל שארית הכי קטנה של שמן מנוע, ולשייף את המקום עם נייר לטש גס (ולנקות היטב שוב), אחרת ההדבקה תיפול אחרי דקותיים.
אלדד 🙂
יש לך טעות קטנה בנהוגע למה שציינת בתור חיבור SATA, זה לא חיבור SATA, זה חיבור firewire, אליו ניתן לחבר התקנים ישנים, בעיקרון זה שמיש עבור כרטיסי קול אולפניים ודברים נוספים בחיבור firewire
שניר,
תודה על ההערה וההארה.
מישהו כבר ציין זאת באחת התגובות הקודמות.
רשמתי לפניי.
תודה,
אלדד 🙂